mandag den 3. januar 2022

Sommerfjeldturen 2022

Hver sommer, så længe jeg kan, laver jeg en guidet fjeldtur til Kebnekaisefjeldene i svensk Lapland.

Førhen lavede jeg mange flere og i nogle år guidede jeg deroppe i 8 uger hver sommer og 6 uger hver vinter, men nu bliver det altså kun til én eksklusiv tur hver sommer.


 Turene lægges op omkring jul og bliver gerne udsolgt i løbet af den første måned - sådan er det også gået med fjeldturen 2022.

Turene er eksklusive idet de fortrinsvis foregår udenfor de markerede stisystemer. Princippet er at betaler folk for en guide så skal de også have service og oplevelser som de ikke umiddelbart ville kunne få ved selv at planlægge en tur, med mindre de har mange års erfaring i fjeldvandring.

Hos mig høster de af mine mere end 50 års effaring specielt i dette område af de nordiske fjelde.

I år tager vi i alt 10 personer afsted og du kan læse mere om turen her!

Turen i år kommer til at foregå tæt på den norsk-svenske grænse og slutte ved Kebnekaise fjeldstation. 10 dage på fjeldet med en mulighed for at bestige Sveriges højeste fjeld Kebnekaise og i alt inkl. rejse frem og tilbage på 2 uger.

Hvis du er interesseret i fremtidige ture, der kommer også ture i Danmark og i Sydsverige, eller hvis du kunne tænke dig selv at guide ture for andre så kontakt mig: rene@ljunggrens.dk 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar