onsdag den 5. januar 2022

Alternativ frokost på fjeldturen - eller turen i det hele taget - II

For mig er det altid et problem at finde dels noget jeg gider spise på turen, og dels noget der giver mig den energi jeg har brug for, men som samtidig er let at tilberede uden at jeg bruger ret megen energi i form af gas på tilberedningen. 

I den forbindelse faldt mit blik på instant nuudles. De koster jo ikke en skid og er hurtige at tilberede. Til gengæld er der nok ikke så megen energi i dem - men lad os teste :)

Dette er den andet af 10 artikler om emnet så følg med :) Abonner på bloggen så gå du ikke glip af noget :)

Jeg ledte lidt på nettet og fandt WakuWaku som betyder noget i retning af "nammenam" hvilket jo lød lovende.

De sælger en prøvepakke på tilbud med ti forskellige, så det var et godt sted at starte syntes jeg. Pakke kostede 108 kr. hvilket jo er til at overse, så den blev bestilt.

Altså, det virkede lidt fjollet men nu skulle det prøves.

I gruppen Nordisk Friluftsliv på FB for at høre om erfaringer: https://www.facebook.com/groups/1485621825023375/permalink/2968773150041561/

Efter den første test hvor jeg blot tog en tilfældig op af kassen, kikkede jeg nu dem alle igennem og opdagede at de alle er HOT.
Jeg kan godt lide stærk mad, og som nævnt i det første afsnit, så har jeg været meget i Thailand og intet der står stærkt på afskrækker mig - troede jeg!

Nu har jeg så ni pakker stærke sager tilbage, og en af dem valgte jeg så i dag.

Nu er jeg trods alt blevet lidt klogere end jeg var da jeg tilberedte den første, så jeg hældte ikke uden omtanke hele sovsepakken i. Jeg tilsatte lidt ad gangen, smagte på det, og stoppede da styrken var tilpas. Det var den så da ca. halvdelen af sovsen var i, og det var altså stadig ret stærkt :)

Den her er med curry. Altså om smagen er væsentlig forskellig fra den første synes jeg ikke rigtig jeg kan vurdere. Den er i hvert fald ikke markant forskellig, men det smager udmærket. Energien i retten, hvis man kan kalde den sådan, er lige så ringe som i den første og som i alle de andre jeg har.

En god ting ved nudlerne er at emballagen ikke vejer og fylder ret meget, og selvom den der lille pose med sovsen er lidt smattet så er den let at pakke ind i hovedposen og man kan evt. skære den op og skylle den inden man pakker det hele sammen.

Følg med her på bloggen - jeg skriver også om de andre retter jeg har modtaget og efter fjeldturen vil jeg komme med en status.

Jeg arbejder også på flere artikler om fjeldvandring og andet og snart kommer der en beretning fra sidste års fjeldtur, så hæng på :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar