torsdag den 23. september 2021

BÆR, sund superfood i serien med bogomtaler

Når vi færdes i naturen er det både godt og interessant at kende det spiselige derude. Dels kan man sanke på dagsturen og spise hjemme, men man kan også supplere turmaden med friske indslag som kan være friske bær på Müsslien eller hvad man nu kan finde på i lejren.

BÆR, sund superfood er en handy lille bog man sagtens kan have med på tur. Den fylder og vejer ikke meget men giver nyttig information om spiselige bær i naturen.

Bogen handler mest om bær man har i haven, men det er ikke det samme som at man ikke kan finde flere af dem i naturen.

Op mine egne vandreture har jeg ofte fundet fx stikkelsbær og i starten undrede jeg mig over det da det jo ikke er en vildtvoksende busk i Danmark.
Ved nærmere eftersyn at voksestedet fandt jeg meget andet der indikerede at det var "skovsvin" der havde læsset haveaffand af i skovkanten.

At smide haveaffald i skoven er naturligvis no-go, men med den viden har jeg fundet "underlige" bær flere steder på mine ruter, og nu kikker jeg efter dem.

Nogle bær formeres naturligvis også med fugles hjælp så de kan være sået mange steder.

Bogen er meget informativ og fint illustreret.

Bag i bogen er der opskrifter.

Fakta:
Forfatter: Maren Korsgaard
Illustrationer: Kirsten Tind
Forlag: Koustrup & Co.
Indbunden
Antal sider: 96
Format: 17 X 12,5 cm
Pris: 99 kr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar