lørdag den 29. december 2018

Fjeldtur sommer 2019

Jeg havde eller tidligere i år forestillede mig at turen i 2018 skulle være den sidste tur jeg guidede i svensk Lapland, men sådan skulle det ikke være - eller sådan bliver det ikke, idet jeg blev "lokket" til at guide endnu en tur uden for stierne i området.

Udsigt mod fjeldene vest for Visttasvággi
Nu kan jeg ikke her efter snart 50 års fjeldvandringer i området ved Kebnekaise, finde nogle nye steder at vandre. Jeg har vist været alle steder i det fjeldområde men heldigvis er der mange steder jeg til stadighed har lyst til at besøge.

Et ad de områder jeg altid har lyst til at besøge igen og igen er området omkring Leavašvággi øst for Kebnekaisemassivet og Visttasvággi ikke langt fra Nikkaluokta.

Området er ikke et typisk højfjeldsområde med høje fjelde og dybe dale. Området fremstår nærmere som et lavkuperet område ovenfor trægrænsen med mange muligheder for at krydse rundt og få flotte udsigter og lejrpladser.

Området rummer ingen faciliteter for turister så det er ikke meget besøgt.

Turen er berammet til at være i juli 2019.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar