torsdag den 26. marts 2020

Sommerens fjeldtur 2020 afsnit I

Når jeg planlægger fjeldture er jeg altid tidligt igang. Der er mange forberedelser der tager tid.
Der skal også samles et unikt hold og de der er interesserede i en tur skal have tid til at sætte sig ind i det, planlægge ferieperiode, samle grej og hvad der ellers skal til.
Derudover så er fjeldturen for mig også noget der starter allerede i planlægningsfasen.


Det starter altid med at jeg får udlængsel og det får jeg typisk i juledagene. Men hvert år når jeg er på vej hjem fra en fjeldtur med overnatning i telt og en vandredistance på lidt over 100 km, så tænker jeg altid at nu er jeg blevet endnu et år ældre så nu må det have været min sidste tur på den måde.

Jeg fyldt 70 sidste år og når vi tager afsted i år så er jeg fyldt 71 år og heldigvis er det sådan at man lykkeligt glemmer strabadserne undervejs så kommer udlængslen atter ved juletid.

Jeg bruger gerne mine mere end 50 års erfaring til at øse ud af til andre der gerne vil på fjeldtur så derfor samler jeg hvert år et lille hold som jeg guider på en fjeldtur - og det hygger jeg mig med.

I de senere år har jeg dog lavet deltagerkriterierne om således at man skal være omkring 50 år og opefter for at deltage i mine ture. Alle de unge hurtigløbere bliver således sorteret fra hvilket giver en mere lige tur med korte dagsetaper (omkring 12 km målt på kortet og ca. 13-17 km i terrænet)  og det giver igen tid til at tage billeder og holde pauser hvor man kan nyde udsigten.

Konceptet virker udmærket og turene der bærer lidt præg af luksus er hyggelige.

2020-holdet har længe været klar og jeg har såmænd købt togbilletter til os alle, og det skal man gøre i god tid hvis man vil være sikker på at få de gode afgange og pladser nok. De fleste af os rejser på 1. kl. og med egen sovevognskupé så vi fylder godt i toget.

Fortsættes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar