fredag den 22. december 2017

Kåsan igen

Nu blev kåsen eller kuksaen, hvis man foretrækker det finske navn,  jo næsten færdig for nogen tid siden, men den skal jo også have en snor så den kan hænge, og hvordan sætter man så sådan en i på en smart måde?


Jeg valgte en løsning hvor jeg borede 2 huller i skæftet ved siden af hinanden, men sådan at de mødtes i det i forvejen fræsede hul på undersiden.



Hullerne i enden af skæftet.


Det fræsede hul i undersiden.

Kunsten nu er så at få lædersnoren igennem og få den forseglet så man ikke kan se den i det færdige resultat.

Jeg valgte at slibe et stykke rensdyrgevir til så det kunne placeres i hullet. Derefter borede jeg et hul snæreenderne kunne komme ind i og derefter et mindre hul på tværs.


Herefter syede jeg snørene sammen inde i hullet i klodsen efter snøren var stukket igennem hullerne i kåsan.


Nu skal det så have noget epoxylim og den lille klods skal træklods ned i hullet hvorefter det skal tørre og slibes.

Så er den limet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar