torsdag den 28. december 2017

Den kommende fjeldtur (sommeren 2018)

Sjovt nok er det altid her i dagene mellem jul og nytår de første idéer til næste års fjeldtur sniger sig ind på mig. 
Sådan er det også i disse dage men hvor skal man tage hen og skal det være en alenetur eller skal jeg invitere en eller to med? Det er spørgsmålet hvert år.


Igennem nogle år har jeg forsøgt at udforske områderne vest for Kungsleden på strækningen mellem Čeakčapasset og Siŋŋi, men i de seneste år har der været alt for megen sne i de områder.

Jeg har været der for år tilbage og det er et fint og anderledes fjeldmiljø der sagtens kan bære et besøg mere, så måske skal det være det der skal stå for tur til sommer.

En rå plan kan så være at tage til Nikkaluokta og derfra vandre til Kebnekaise fjeldstation og derfra vestpå, krydse Kungsleden og fortsætte gennem Neasketvággi eller Čuhčavággi og ned langs med søerne Ruškajávri og Viddjajávri og ud til Gaidum og derfra tilbage til Nikkaluokta med helikopteren ud til Nikkaluokta.

Det kunne være en rigtig fin tur hvis sneen arter sig anderledes end i år.

2 kommentarer:

  1. Sjovt nok måtte jeg også stå op i nat og studere kort, fordi vandre-planlægnings-lysten kom over mig. Og fik - også - lyst til endnu en tur til Kungsleden og bjergene rundt om. ;-)

    SvarSlet
  2. Mette det er underligt at have det sådan. Hos mig har det stået på siden den første tur :)
    Hvor skal du så vandre fra og til til sommer?

    SvarSlet